Consumatorii români sunt cei care îi determină pe unii apicultori să recurgă la falsuri

Consumatorii români sunt cei care îi determină pe unii producători de miere să recurgă la falsuri, pentru că nu sunt informaţi şi nu fac diferenţa între o miere de calitate, naturală, şi cea falsificată, a declarat pentru agerpres,  sătmareanul Ioan Săbăduş.

„Vedem că există persoane care nu ne înţeleg şi ne dăm seama că nu există comunicare între noi, apicultorii, sau între noi, cei care vrem să facem nişte produse de calitate să le vindem. Nu există comunicare, nu există informare şi atunci ajungem să falsificăm, pentru că aşa ne cere clientul. Am văzut că la TV promovează mierea, dar nu pe cea de calitate. Nimeni nu spune că mierea care curge este o miere falsificată sau o miere care nu este păstrată unde trebuie. 90% dintre clienţi vin şi spun: vrem miere care curge. Am avut 50% dintre clienţi care au plecat din magazinul nostru pentru că nu aveam ‘miere care curge'”, a explicat producătorul.

”Mierea care curge” poate fi găsită timp de maximum două săptămâni după recoltare, după care se cristalizează. Miere lichidă pe piaţă ar putea fi doar cea de salcâm, care cristalizează după 8 – 12 luni.

„Mierea cristalizată este cea naturală 100%.Pentru a obţine o ‘miere care curge’, producătorul o pune pe foc, o încălzeşte şi distruge vitaminele. Nu numai că vitaminele se distrug, dar, dacă ne grăbim, şi se depăşeşte temperatura de 40 de grade, mierea devine toxică”, a adăugat acesta.

În opinia lui Ioan Săbăduş, românii nu sunt pregătiţi pentru noţiunea de „bio”, nici măcar pentru produsele naturale, acest lucru necesitând cel puţin 10 ani.

 

Cititi mai multe pe: agerpres.ro

Comentarii Facebook

Acest articol a fost adaugat la data: 25 aprilie, 2013

Submit a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.