Trupa Mihai Raicu vă invită duminică 22 august, de la ora 20.00, în curtea Muzeului de Artă, la spectacolul „Bacantele (fără mască)”, rescriere de Maria Manolescu după Euripide.
Echipa spectacolului este formată din actorii: Andrei Stan, Raluca Mara, Crina Andriucă, Romul Moruțan, Ioana Cheregi, Cătălin Mareș, Carmen Frățilă, Ciprian Vultur, Tibor Székely, Andrei Gîjulete, Roxana Fânață, Sergiu Tăbăcaru, Vlad Mureșan, Alexandra Odoroagă, Andreea Mocan, Cristian But și Yvette Princz, Stike Molnar.
Regia îi aparține lui Dragoș Alexandru Mușoiu, absolvent al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București. Costumele sunt create de Cristina Milea, câștigătoare în 2020 a premiului UNITER pentru cea mai bună scenografie. Muzica este semnată de compozitorul Cári Tibor, care a lucrat la peste 190 de spectacole în țară și străinătate, premiat de UNITER pentru muzică de teatru în 2013. Decor Răzvan Chendrean, coregrafia Roxana Fânață, asistent regie Tudor Dreve.
Dinamica spectacolului este asigurată și de implicarea spectatorilor în desfășurarea propriu-zisă a unor momente. Publicul votează care dintre cei cinci Dionysos este cel mai bun, voturile se numără de-adevăratelea, iar de cum se votează atârnă soarta reprezentației ca atare.
„Un spectacol antrenant, excelent gândit în detaliu, care provoacă și incită la dialoguri de idei fertile. Pentru „Bacantele (fără mască)” merită să te urci în mașină, tren sau avion și să te așezi comod în scaunul spectatorului amplasat în curtea interioară a Muzeului de Artă din Satu Mare. Dincolo de curaj și dorința de inovație a tandemului Dragoș Alexandru Mușoiu – Maria Manolescu se simte profesionalismul și talentul, două atribute fără de care succesul n-ar fi posibil, iar trupa Teatrului de Nord a acceptat pariul și a adus la scenă un spectacol unic.” (Nona Rapotan, https://bookhub.ro/).
Rezervări și bilete: Agenția teatrală, str. Horea nr. 6, telefon: 0261712106 / 0786538580.
Bilete online: https://teatruldenord.biletmaster.ro/ron/PlaceInfo/2201
Prețul biletelor: 30 lei (adulți), 20 lei (studenți, elevi, pensionari)
www.teatruldenord.ro
BACANTELE (fără mască), după Euripide, rescriere de Maria Manolescu
Regia: Dragoș Alexandru Mușoiu
Costume: Cristina Milea
Decor: Răzvan Chendrean
Coregrafia: Roxana Fânață
Muzica: Cári Tibor
Asistent regie: Tudor Dreve
Distribuția:
Puternicul Dionysos: Andrei Stan
Tânăra Dionysos: Raluca Mara
Lucrătoarea sexuală Dionysos: Crina Andriucă
Bahicul Dionysos: Romul Moruțan
Dionysos-mască: Ioana Cheregi
Pentheu: Cătălin Mareș
Agave: Carmen Frățilă
Cadmus: Ciprian Vultur
Thiresias: Tibor Székely
Jandarm: Andrei Gîjulete
Bacantele: Roxana Fânață, Sergiu Tăbăcaru, Vlad Mureșan, Alexandra Odoroagă, Andreea Mocan, Cristian But, Yvette Princz
Muzică live: Stike Molnar
Durata: 1 h, 40 min.
Vârsta recomandată: 16+
Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=6TV5A6dl5IQ
Bacantele (fără mască) este o rescriere modernă a piesei lui Euripide, Maria Manolescu reușind să transpună în prezent acest text antic. Efervescența tragediei lui Euripide este prezentată cu ajutorul adeptelor lui Dionysos (bacantele), dar și prin ambiguitatea originii lui Dionysos, om sau zeu. Plasată într-o piață publică, acțiunea îl relevă pe Dyonisos sub mai multe tipologii umane (puternicul, tânăra, bahicul, masca și lucrătoarea sexuală), iar haosul creat printre cei prezenți este cu precădere menit să dezvăluie cele mai des întâlnite forme de alegere pe care le are la îndemână societatea modernă. Dyonisos se joacă cu mintea celor prezenți, care nu mai sunt în stare să gândească pentru sine, îi ademenește cu idealuri, cu tertipuri, cu alcool, cu tot ce are la îndemână. Tensiunile cresc pe măsură ce în piața publică ia amploare un protest anti-mască, momentul ideal pentru ca Dyonisos, cățărat pe suferința și nemulțumirea maselor, să conducă acțiunea spre un deznodământ tragic.
Bacantele redau succesiv, vocea diasporei române și vocile anti-mască. Totul se întrepătrunde pentru a te duce cu gândul la evenimentele recente din România. Fără ca socialul și politicul să fie antagonizate, spectacolul este un prilej de a aduce în discuție, obiectiv și pe cât de detașat posibil, limitele și libertățile vremurilor noastre.